luni, 10 decembrie 2018

Eliza Buceschi: „Multe echipe şi-ar dori să fie acum în locul nostru. Încă suntem la mâna noastră, depindem doar de noi şi de nimeni altcineva”

Eliza Buceschi a fost probabil una din puţinele remarcate ale partidei România – Olanda (scor 24-29). Coordonatorul de joc a marcat nu mai puţin de 8 goluri, cifră cu care a urcat pe locul 2 în topul celor mai bune marcatoare, cu 32 de goluri. Românca se află la un gol distanţă de Katarina Krpez.

După meciul cu Olanda, Eliza Buceschi a stat de vorbă cu mass-media din România şi a tras câteva concluzii:

Este primul moment dificil pentru voi, ce s-a întâmplat la meciul cu Olanda? 
Am intrat foarte moi în meci, poate că şi cele trei zile şi jumătate de pauză şi-au spus cuvântul. Eu pot să spun că m-am simţit moale, ele au jucat bine tactic, ne-au surprins, dar cred că ceea ce contează acum este faptul că s-a întâmplat acest moment mai puţin favorabil într-un punct al competiţiei în care putem încă putem să reparăm şi să mergem mai departe. De ce credeţi că aţi intrat moale, pentru că era un meci pe care dacă l-aţi fi câştigat, aţi fi terminat foarte probabil pe locul 1 în grupă? Ştiam lucrul acesta şi eram foarte motivate, poate mult prea motivate. Ne-am dorit prea mult, am fost prea nervoase şi am trecut peste acea doză de entuziasm. Nu am explicaţii în acest moment, nu ştiu ce să spun despre tactică, trebuie să vizionez meciul şi să văd exact ce s-a întâmplat.

Chiar şi aşa, am avut o primă repriză în care am stat aproape de ele, totul s-a jucat în primele 7-8 minute ale reprizei a doua...

S-au dus la 6-7 goluri, după care am început să alergăm după ele. Până acum a mers apărarea, a mers poarta, a mers atacul, astăzi nu a mers nimic. Nu trebuie să găsim vinovaţi, nu este vorba despre asta, trebuie să strângem rândurile, să fim mai uniţi ca niciodată şi să ne concentrăm doar pe ce se întâmplă aici, în Franţa, între noi şi la antrenament.

Puteţi să atingeţi din nou vârful de formă?

Cu siguranţă! Am simţit asta în repriza a doua. Vorbeam cu fetele după meci, multe echipe şi-ar dori să fie acum în locul nostru, încă suntem la mâna noastră, depindem doar de noi şi de nimeni altcineva. Trebuie să fim conştiente că fiecare meci acum este extrem de important şi nu mai avem voie să facem paşi greşiţi. Credeţi că puteţi trece peste acest moment dacă aţi vorbit deja în vestiar? Cred în forţa acestui grup, cred unitatea acestei echipe şi sunt sigură că vom trece peste acest moment dificil. Eşti cea mai bună marcatoare a României în acest moment. Cum te simţi, e o presiune mai mare pe umerii tăi? Ştim pe cine este presiunea, nu am simţit asta niciodată. Am spus-o după fiecare meci, nu este important pentru mine câte goluri am marcat. Am jucat de atâta timp la echipa naţională şi nu m-am aflat niciodată în această postură, dar am fost la fel de fericită aici. Aşa că tot ce mi se întâmplă mie şi ce se întâmplă oricărei colege este meritul tuturor celor care sunt aici.

Urmează două meciuri cu presiune, iar de-a lungul timpului România a clacat de multe ori în astfel de momente...

Aşa este. Nu vreau să mă gândesc la trecut, vreau să cred că am învăţat ceva din asta şi să ne dăm nouă o lecţie, să ne demonstrăm că putem. De când am ajuns în Franţa, am spus că va fi un drum greu, în care vom avea parte şi de momente neplăcute. Ne aşteptam să vină şi acest moment, un meci mai puţin bun. Îmi pare rău că a venit cu Olanda, dar, cum am mai spus, stăm doar la mâna noastră şi vom face tot ce putem să câştigăm următoarele două jocuri. Contează că Spania nu mai are nicio şansă şi va juca degajată, fără presiune? Cel care nu are nimic de pierdut de obicei dă totul şi joacă degajat. Dar poate că Spania nu mai are nimic de pierdut şi cu un anumit motiv şi probabil că noi vom descoperi care este acela şi vom încerca să-l întoarcem în favoarea nostră şi să câştigăm. E departe weekend-ul final de la Paris? E departe acum, dar nu imposibil să ajungem acolo. Ţi-ai dori o revanşă cu Olanda la Paris? Este tot ce îmi doresc în momentul acesta.

foto: Sorin Pană (Sportul Ilustrat)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu